Just do it!

Just do it!

måndag 28 april 2008

Nöjd...

Hej alla mina raringar!
I går var verkligen en ljuvlig dag... som avnjöts tillsammans med ett tjugotal tjejer med gemensamt intresse!!
Massa vackert att se och shoppa, massa gott att äta och en mängd prat och skratt...i en lantlig idyllisk miljö...oslagbart!!!
Det var helt underbart kul!!
Och så mysigt att få träffa en del av de människor som skapar dessa vackra miljöer som jag kikar in i nästan dagligen!... Miljöer där jag njuter och inspireras..:)

Tack Sara och Anna, utan er hade inte detta blivit verkligt!
Och alla mysiga söta roliga tjejer...tack för denna soliga söndag!!
Era skratt och glada miner ekar fortfarande i mitt sinne och har gjort min måndag till en alldeles magisk sådan!

Lite smått och gott följde förstås med hem...en del får bli dagens bilder..:)

en liten bur...brevid den, min dotters självporträtt i lera...som jag har pyntat med lite tyll och en gammal ring...blandat kompott...
en liten duk hamnade här...
och en här...
några ljusa böcker...ett mått , som just nu innehåller vinterns små kottar...rostigt " nånting" till rabatter...och mjölsilar...(heter det så)och så tyckte jag bara denna var så fin...:)

Jag tackar återigen er alla för era ljuva kommentarer...de värmer mina dagar!!

Kraaam...så ses vi alldeles snart igen..:)

28 kommentarer:

My Lovely Things sa...

hej vännen!!

så roligt det var att träffa dig..du var precis så trevlig och innerlig som jag föreställde mig dig...

Det var verkligen en härlig dag...så fina fynden dina är..vilket vacker byst din dotter gjort..

så fin din bur är i sin utsmyckning...

Min bur har iinte riktigt fått nån plats ännu..funderar och funderar om den blir bättre vit hos mig..den är ju så fin men hittar ingen riktig plats...Vet inte riktigt vad jag ska fylla den med..måste fundera på det...

Ha det riktigt gott..
kram anna

Lilla Blanka sa...

Hej du goa Goa!
Jag har levt hela dagen på minnena från igår..jagh tyckte det var så roligt!!!
Nu längtar jag tills nästa gång :)
Åh de där sakerna du fick tag på var ju riktigt härliga!
Och din dotters vackra skulptur är underbar! Hon är verkligen konstnärlig.
Kraaaaam
Mia

Inspiration i vitt sa...

bytxmHej:vad jag förstår att ni haft roligt och att ni lever länge på den där dagen.Roliga och mysiga ställen ni verkar ha varit på.Mysiga saker du hittade(inspirerande bilder som vanligt)Ha det gott kram/ingela.

Änglahem sa...

Kvällens Gúa,

Åhh vilken dag vi hade igår!! Blev inte besviken ett dugg efter att ha träffat alla, jag var lite nervös kvällen innan*hihi* Så många härliga människor och goa tjejer!! Toppen blev det!!

Vad fina saker som fick följa med dig hem! såg ju bara mjöltrågen*hihi* eller vad det nu heter och ditt fönster. Men det blev många fina ting!!

Din dotters vackra skulptur...har vi sett innan eller?....tycker den ser lite bekant ut...nåja vacker är den verkligen, så fint som prydnad!

Tack för samtalet igår! Du är verkligen lika genuin och härlig som du verkar=me like! Var bara Karin Rara som fattades, synd, en annan gång!

Ha det nu så gott vännen så hörs vi när vi hörs, inget stressande här inte, vill inte vara med om det! (hör du mig?!*förmanar*fniss*

Kramar i massor/Ulrika

Änglahem sa...

Alltså...Ulle Bulle i ett nötskal....så många härliga SKRATT och goa tjejer ska det vara...tänker fortare än vad jag skriver tydligen...eller hur det nu blir*fniss*

Kram igen

inga Heiddal sa...

Heejj vännen!!!

Hvað er títt?? Þá er síðasta vikan runnin upp hjá mér og það verður gott að komast heim. Gott og gaman að það vara gaman hjá þér... Allt til að þú verðir í rétta gírnum þegar ég kem*fniss*
Ha en bra vecka vännen!!
Inga

vosgesparis sa...

the color of the dried hortensia in the little cages is just divine Very very beautiful ;)

Randi sa...

Ohh...så mysigt ni måste ha haft!!!
Och så många fina fynd du fick med dig hem. Men din dotters byst slår alla rekord - helt underbart vacker!
Buren var förstås en favorit också!
Kram Randi

Anonym sa...

Va kul med bloggträff!! Ni har säkert haft det jättekul! Vi har hunnit ha några träffar här i österbotten, finland ... och man lever länge på varje träff. Tänk så många vänner man fått via bloggen - HÄRLIGT!!
Ha en skön dag!
kram/ruffa

ps. är nog inne och njuter av din blogg mest varje dag ... tyvärr inte lika bra att kommentera, men du ska veta att dina bilder är för mig riktigt ögongodis och när jag läser dina texter blir jag alltid varm i hjärtat. Du skriver såå bra!!

Solsjö - Under en vind sa...

TACK själv rara du! Det var så kul att få träffa dig igen! Tänk vad mycket människor man möter genom bloggandet som man alrig hade lärt känna annars!
Kul att få se dina köp uppackade hemma hos dig, de var som gjorde för dig! Man hann ju inte se allt som alla plockade med sig.....DE där svarta kottarna följde med hem till mig också!

Sonen drabbades ju av magsjuka på natten men är nu piggare, ska bara återfå aptit och ork...jag hann med att måla lite veranda då han sov! Snart är den vit och fin....

Ha en mysig dag käraste du! Vi hörs av! Stor kram!

MiaMaria sa...

Hejsan!!!!!!
Åter tillbaka efter träffen...

Ni verkar ha haft det TOPPEN, har läst på många bloggar om allt ni gjort och hur trevligt ni haft det. Och alla härliga köp ni gjort.

Underbar byst din dotter har gjort....

Psst!!!!!!
Glöm nu inte att maila mig din adress......

HA´det så himla gott!
Miamaria

me and alice sa...

Åh, vilken mysig träff ni hade... Och vilka underbara saker som följde med dig hem!
Älskar de små rostiga staketen...
kram Susanne

Eva Agnes sa...

Åhhh, så vackra bilder med stilleben du visar.Din dotter är en stor konstnär, tycker jag. Kramar till dig och henne.
Eva Agnes

Unknown sa...

Du goaste av alla,

Guá nu hoppas jag att du ringer eller mailar så att jag kan hämta dig för ett besök.
Visst hade vi en underbar söndag!
Bodde man i dessa trakter så vore man ännu pankare än vanligt!
Alla var så gulliga. Anna och Sara hade verkligen fixat de så bra.
Jag har inte varit lika flitig som många av er andra, men inlägg kommer.
Fint det blev med alla dina fynd.
Håller tummarna för, ja du vet vad!
Glömde mina rostiga kantstöd. Dina blev fina i rabatten.
Tänker på dig
Kramisar Jeanette

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Hej Goa!
Så roligt det var att få träffa dig! Visst hade vi en härlig dag tillsammans allihop... De hade ordnat det här så fantastiskt bra tycker jag. Är fortarande "kvar i tankarna" på bloggträffen... kommer att ha det här med mej en lång tid framöver nu...
Kul att få se vad du fyndade... man hann ju inte med att se vad alla köpte.
Så vacker skulptur din dotter har gjort...mycket konstnärlig ådra där förstår jag...
Ha en jättehärlig Valborg och Första Maj!
Massor med kramar!
Marie

Maria sa...

Vackra stileben!!!

cicci sa...

Hej vännen!

Så härligt att se dig igen , kommer att leva länge länge på den dagen. känns som att man fylls på av positiv energi av er alla!
Kram

Maria sa...

Vilka vackra grejer du hittat...mycket spännande till trädgården *ler*

hemtrevnad marie sa...

Vilken dag ni hade!!
Så fina fynd du gjort!
Gillar din dotters "byst", väldigt fin med tyll och ringen på....de rostiga staketen är sååå fina !
ha det gott
kraaam

"M" sa...

Vilken härlig dag ni haft alla ni som var på träffen.....måste vara med på nästa träff....vilka fina saker du fick med hem....du har en duktig dotter...skulpturen är sååå fin....kram

Lila sa...

Ni verkar haft det jätteskoj, vad fina saker du fyndat!.

Kramis Lila

Det lantliga hemmet sa...

Hej Goa! Så trevligt att få träffa dig på träffen, man kommer mysa i flera dagar efter denna dag och vilka fynd du gjorde! Men vilken duktig dotter du har..konstnär kanske?! Hoppas att resan gick bra och alla dina fynd fick plats hemma här har de flyttats runt på alla saker lite hit och dit kan liksom inte bestämma mig vad jag ska ha allt! Ha de riktigt gott över valborg så hörs vi snart igen!

kramar Karro

White Season sa...

Så mycket fint alla kom hem med :-) Ni verkar haft en kanondag såklart! Jätte mysiga saker du fyndat.
Ha det så bra och trevlig Valborg, kram Malin

Unknown sa...

Hej söta du!!
Alla har berättat om en go och underbar goa!!..och nu förstår jag varför!! =) Så mysigt att träffa dig vännen!! Tack oxå för hjälpen med min Maximus...han gillade dig.ti-hi....=)Såå fina saker du visar...skulpturen är helt fantastiskt vacker på din dotter!! Men så har hon ju en helt fantastiskt vacker mamma oxå!!! Ha en underbart härlig vecka..Mängder med kramar Malin

Marie sa...

Hejsan!

Det är extra roligt att läsa dina inlägg nu när jag äntligen har fått träffa dig. Ser dig framför mig och hör din röst, mysigt!
Så fint det blev med dina inköp. Blev ju jättesnyggt med de rostiga rabattgrejerna! Bysten som din dotter har gjort är helt underbar, hon har verkligen talang!

Ha en trevlig Valborgsmässoafton!
Kramar Marie

Lina sa...

Hej kära du! Det var så himla roligt att träffa dig igen!! Lika Go som alltid!! Stor Kram!

Änglahem sa...

Kvällning Gúa,

Jag bara tänkte berätta att buren som jag köpte, du sa att du var sugen på en sådan....Alvas Hus ska tydligen få in den...visas på deras "väntas" sida....bara för info...

Sov Gott!
Kram/Ulrika

Tina sa...

Hej...vilka fina saker du hittade!!! Vilken dag vi hade!!! :-) Sara och Anna hade planerat jätte bra. Vad duktig din dotter är som gjort en sån fin byst... Kram Tina