Just do it!

Just do it!

onsdag 30 november 2011

Idag har jag bara tyck så himla synd om mig själv!
Jag är febrig, ont i halsen, ont i kroppen och ganska så yr i knoppen!
Alltså mera än vanligt..:(
Men Alvedon slår ju bort det några timmar åt gången, och då spritter det till, för att lika fort bli jobbigt.
-Ja, ni hör, inte lätt när en kvinna blir förkyld..;)

 Denna lilla lapp låg i ute i en av våra buskar
 efter stormen i helgen och fick självklart flytta in.
Kan inte låta bli att tänka var den har legat sen "73..:)

Min advenstlåda. 
Siffrorna sprayade jag på ljusen, vilket syns, men det tyckte 
jag bara blev lite fint. Kaklet i köket blev däremot inte lika fint!
För självklart tänkte jag inte på "runtomkring" när jag sprayade!
Men det är med färg som feber, det finns hjälpmedel, 
och Aceton gav mig återigen ett glänsande vitt kakel..:)

I alla fall, Fåglarna i lådan, tar upp min favofärg i kartan...

Turkos!
Sen mitt nya matbord. Jag köpte det NYTT!...och det var länge sen, 
en ny möbel hamnade i detta hemmet. Men, jag målade det så fort det var på plats,
för det var formen och storleken jag var ute efter, inte färgen..:)))
Till helgen får jag så hem bänken som ska vara till, och den är bara helt, annorlunda...

Ni får se sen..:)


Ha en ljuv kväll och njut av morgondagen, mina kära fina!
Själv ska jag försöka fortsätta vila på lite, så jag fort blir pigg och kan fixa klart min jul..!

Puss & Kram och tusen TACK för alla varma hälsningar.  

20 kommentarer:

Vintage House sa...

Hej
så kanonfint du har gjort och vacker ljusstake..
Men fy vad tråkigt att vara sjuk själv har vi en liten Elvis som inte känner sig hundra...
Många varma krya på dig kramar
sandra

Rummet för välbefinnande sa...

Men - åhhhhhhh så dumt.....
Det är väl klart att du inte ska känna dig hängig heller. Tror jag får ta och muntra upp dig lite helt enkelt. Du får hålla utkik så får vi se vad det kan bli, måntro?!?!... ;P ;P

Undrar bara hur det går för dig nu, imorrn?!?!?! Jag har nämligen tänkt följa med dig dit i tanken förstår du "fniss"

Krya på dig nu hjärtat mitt så hoppas jag du är fit for fight snart igen.

Kram kram Mia

Ivy and Elephants sa...

Your photos are magnificent. I would love for you to share your fabulous post at our newly launched linky party.

Paula
ivyandelephants.blogspot.com

kråke sa...

Hej du fina! underbar ljusstake, smart att spreja på siffrorna!! Har skickat mejl till dig:))

Kryakramar till dig vännen...

kråke

linnea-maria sa...

Så kan det gå när man blir lite ivrig :-) . Men resultatet, din adventsljusstake blev riktigt fin. Ha det så bra.

Mys och hemtrevnad sa...

krya på dig vännen...kramis semlan

Junk De Lux sa...

Alltid like vakkert når jeg titter inn til deg enten det er fra butikken eller ditt vakre hjem <3

Høres ut som du har samme diagnose som min sønn har...håper noen duller litt ekstra med deg også nå om dagen,da;)

På den positive siden er du garantert frisk til jul!!

Klem,Hanne

Junk De Lux sa...

(Glemte jeg virkelig å ønske deg god bedring?)
GOD BEDRING!

Millygarden sa...

Så trist krya på dig!

Vackra bilder du fångat som alltid.

Kram Marina

Malin's Hus sa...

Krya på dig! Känner igen det där bordet minsann! :) har oxå kikat på det, storleken är kanon! Och dom runda stora svarvade benen är pricken över i. Pöss pöss

lisashus sa...

Jättevacker ljusstake och med siffrorna på ljusen är jättefina!
Så trist att vara sjuk! Hoppas att du kryar på dej!

Åh, vilken fin header du har!
Kryapådejkramar
Lisa

Mimmie sa...

Krya på Dig goaste
Kram
Mimmie

Vintage Market Place sa...

feel better soon :)
Amy

Vida sa...

krya goa lakkrísGua;)och hoppas du snart blir av med febern..

vilken härlig stämning du har på din sida:) så fint bord och så charmig adventsljuslåda;) vackra siffror;)))

Vidaletarjulkänslakram

Vitspets sa...

Så fint du har gjort med dina ljus på din adventsljusstake Krya på dig nu Kram Karina

gamla skolan sa...

Du är alltid så full med finfina ideér !! Bordet är verkligen fint , och håller helt med dig att formen , särskilt benen är perfekt !!
Krya på dig vännen , hoppas det går över snabbt !!
Kramar // Susanne ♥

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Tänk att du ändå lyckas inspirera , krasslig som du är !
Love !

Krya på dej sweet !!

Kram/Lotta

Susanne sa...

krya på dig,kram

john sa...

Get well soon !! love the stencilled candles and the photo of the black cat on your header is just stunning ! Gail x

Unknown sa...

Hope you feel better soon...I too have had a bit of a cold.

Love the centerpiece..sorry about the mess...I do that too. Can't wait to see the new bench. Have a good weekend.